Garantie en klachten

 

Wat zijn de garantievoorwaarden?

De Vibrix-garantievoorwaarden luiden als volgt:

  • De garantie gaat in op de dag van aankoop (of de dag van levering als die later is).
  • Je dient een aankoop-/leveringsbewijs te laten zien voordat we onder de garantie vallende werkzaamheden kunnen uitvoeren aan jouw apparaat. Zonder dit bewijs ben je kosten verschuldigd voor uitgevoerde werkzaamheden. Bewaar je aankoop- of leveringsbewijs.
  • Alle werkzaamheden worden uitgevoerd door Vibrix of zijn erkende agenten.
  • Onderdelen die worden vervangen worden het eigendom van Vibrix.
  • De reparatie of vervanging van je apparaat onder garantie leidt niet tot een verlenging van de garantieperiode.
  • De garantie biedt voordelen die aanvullend zijn op jouw wettelijke rechten als klant en die deze rechten niet aantasten.

Mocht je vragen hebben, dan kun je ons gratis bellen op 0640615387.

Wanneer gaat de garantie in?

Een Vibrix-garantie gaat in op de dag van aankoop/levering van jouw apparaat, naargelang welke datum de laatste is.

Waar is de Vibrix-garantie geldig?

  • Wanneer het apparaat buiten de EU wordt verkocht, geldt de garantie uitsluitend als het apparaat wordt gebruikt in het land waar het is verkocht.
  • Wanneer het apparaat binnen de EU wordt verkocht, geldt deze garantie alleen (i) als het apparaat wordt gebruikt in het land waar het is verkocht, of (ii) als het apparaat wordt gebruikt in België, Duitsland, Frankrijk, Ierland, Italië, Nederland, Oostenrijk, Spanje of het Verenigd Koninkrijk en in het desbetreffende land hetzelfde model als dit apparaat wordt verkocht met hetzelfde spanningsbereik.

Als je jouw apparaat meeneemt naar het buitenland, kan de garantie komen te vervallen. We doen echter ons best je te helpen in jouw nieuwe land van vestiging.

Voor advies kun je ons gratis bellen op 0640615387.

Zijn Vibrix-garanties overdraagbaar?

Vibrix-garanties zijn overdraagbaar met het apparaat, mits het oorspronkelijke bewijs van de aankoop bij een erkende handelaar wordt geleverd, samen met bewijs van verandering van eigendom van het apparaat, dat bevestigt dat het apparaat in goede staat was bij de verandering van eigenaar.

Wat wordt niet gedekt door een Vibrix-garantie?

Vibrix-apparaten worden zodanig ontworpen en geproduceerd dat ze continu sterk presteren in normale huishoudelijke omgevingen. Als een Vibrix-apparaat wordt gebruikt op de manier waarop het is bedoeld en binnen de garantieperiode kapot gaat, is het onze verantwoordelijkheid om het te repareren of vervangen.

Er zijn echter omstandigheden waarin een Vibrix-garantie niet de reparatie of vervanging van een apparaat dekt. Deze staan niet in de kleine lettertjes. Hieronder volgt wat niet wordt gedekt:

  • Normale slijtage, zoals onderdelen die in de loop der tijd verslijten (zoals zekering, , borstel, batterijen, filters enz.).
  • Onopzettelijke schade
  • Schade als gevolg van gebruik dat niet in overeenstemming is met het typeplaatje.
  • Schade als gevolg van het niet uitvoeren van het aanbevolen apparaatonderhoud.
  • Verwijdering van blokkeringen. Als jouw apparaat geblokkeerd raakt, raadpleeg dan de Vibrix-handleiding voor informatie over hoe je het kunt deblokkeren. Als je twijfelt, kun je gratis ondersteuning krijgen via onze hulplijn op 0640615387. Een Vibrix-expert legt je uit wat je moet doen.
  • Schade uit externe bronnen zoals transport, het weer, stroomuitval of schommelingen in de stroomtoevoer.
  • Defecten die worden veroorzaakt door omstandigheden buiten de macht van Vibrix.
  • Defecten veroorzaakt door:
    • Onzorgvuldig gebruikt, onjuist gebruik, onachtzaamheid of verkeerde bediening van het apparaat;
    • Gebruik van de stofzuiger dat niet in overeenstemming is met de Vibrix-handleiding;
    • Gebruik van een Vibrix-apparaat voor andere doeleinden dan wat in het land van aanschaf als normaal huishoudelijk gebruik wordt beschouwd.
    • Gebruik van onderdelen die niet zijn gemonteerd of geïnstalleerd volgens de instructies vanVibrix.
    • Gebruik van onderdelen en accesssoires die geen originele onderdelen van Vibrix zijn. Een compleet aanbod aan originele Vibrix-onderdelen en -accessoires voor alle Vibrix-apparaten is verkrijgbaar op www.vibrix.nl .
    • Verkeerde montage of installatie (behalve wanneer uitgevoerd door Vibrix).
    • Reparaties of wijzigingen die worden uitgevoerd door andere partijen dan Vibrix of door Vibrix erkende agenten.
  • Mocht je vragen hebben over wat een Vibrix-garantie dekt, helpen we je graag. Je kunt ons gratis bellen op 0800 0206203.

Mocht je vragen hebben over wat een Vibrix-garantie dekt, helpen we je graag. Je kunt ons gratis bellen op 0640615387.

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@vibrix.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.